
PROJEKT CZYTELNICZY DLA KLAS I „ROZUMIEM SIEBIE I INNYCH”
Recepta na smutek – zajęcia biblioterapeutyczne
W miesiącu kwietniu uczniowie klas I przystąpili do zajęć biblioterapeutycznych w ramach projektu czytelniczego „Rozumiem siebie i innych”.
Zajęcia te, inspirowane były opowiadaniem Anny Serny pt. „Pożegnaj smutek!”. Po jego przeczytaniu, bibliotekarka zapoznała dzieci z rolą jaką odgrywa smutek. Celem rozmowy było uświadomienie dzieciom, że smutek, pomimo że nie należy do przyjemnych emocji, jest też potrzebny, szczególnie ważny i nie można go wypierać. Radzenie sobie ze smutkiem pozwoli nam odczuwać szczęście, miłość i radość. Umiejętne radzenie sobie ze smutkiem pozwoli nam w pełni odczuwać radość życia. Dzieci aktywnie uczestniczyły w pogadance dotyczącej tej emocji. Na podsumowanie zajęć każdy z uczestników na osobnej kartce papieru narysował swój sposób na poradzenie sobie ze smutkiem i poprawę nastroju. Następnie nauczyciel zebrał wszystkie prace i spiął tworząc książeczkę pt. „Recepty na smutek”, którą dzieci zabrały do swojej klasy. W razie potrzeby będą mogły ją przeglądać i z niej korzystać.
Do zobaczenia w bibliotece!
Nauczyciele bibliotekarze