ŚWIATOWY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ

ŚWIATOWY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień to święto obchodzone 21 listopada. Jego idea wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, kiedy to w 1973 roku dwaj bracia Brian i Michael McCormack postanowili zareagować na konflikt zbrojny między Egiptem a Izraelem. Chcieli pokazać światu, że walka zbrojna szkodzi. Inicjatywa życzliwości miała za zadanie przekonać rządzących do rozwiązywania problemów w sposób pokojowy, a nie zbrojny.

Obecnie Dzień Życzliwości i Pozdrowień obchodzony jest w ponad 180 krajach i ma nieco inny wymiar, mniej polityczny a bardziej społeczny. Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. Jest to apel przeciwko problemom i często smutnej rzeczywistości.

Jak my obchodziliśmy ten dzień?

Dla odróżnienia i podkreślenia ważności tego dnia SU zaproponował, aby uczniowie i nauczyciele mieli na sobie żółte akcenty ubioru lub przypiętą uśmiechniętą buźkę, która przez cały dzień przypominałaby, że mamy być uprzejmi w stosunku do siebie.

Na drzwiach sal lekcyjnych pojawiły się sentencje, które inspirowały nas do serdeczności, okazywania sobie szacunku, zrozumienia oraz zachęcały do dostrzegania w życiu tych wartości, które sprawiają, że życie staje się bogatsze i radośniejsze.

W czasie przerw mogliśmy napisać kilka miłych słów, życzeń i pozdrowień na przygotowanych kolorowych listkach, które przedstawiciele SU umieszczali na znajdującym się w dolnym korytarzu Drzewku Życzliwości i Pozdrowień.

Mamy nadzieję, że ten dzień sprowokował nas do spojrzenia na codzienność w odmienny sposób. Po co narzekać i dąsać się na siebie, skoro można inaczej. Z każdej trudnej sytuacji jest jakieś wyjście. Zawsze warto przeprosić, porozmawiać, pozytywnie nastawić się do siebie i do świata. Czasami wystarczy tylko szczery uśmiech i od razu życie staje się lepsze.

Życzymy wszystkim uczniom, ich rodzicom i pracownikom szkoły, by doświadczali od innych wiele życzliwości i by sami wysyłali w świat pozytywną energię.

Oliwia Klawikowska, klasa VII a