W tym miesiącu uczniowie klas: 6d, 6e i 8b przystąpili do pracy z lekturą, wykorzystując metodę projektu. Nad jego realizacją pracowali przez dwa tygodnie. W tym czasie szukali określonych informacji, sporządzali notatki, korzystali z różnych źródeł wiedzy, samodzielnie pozyskując potrzebne wiadomości. Po zgromadzeniu informacji uczniowie musieli dokonać ich selekcji i przekształcić swoje zasoby tak, by móc je zaprezentować w wybranej formie. Wszystkie działania dzieci realizowały w grupach, dlatego warunkiem koniecznym była umiejętność współpracy. Jednocześnie każdy z uczestników projektu miał ściśle określone zadanie do wykonania.
Uczniowie poradzili sobie z zadaniem znakomicie! Owocem pracy metodą projektu stały się różnorodne formy, które mogliśmy oglądać podczas finalnej prezentacji (m.in. lapbooki, lektury na wieszaku, makiety, albumy, lekturowe pudełka, prace plastyczne).
Efekty pracy wspaniałe – uruchomione pokłady kreatywności uczniów, treści utworów lepiej zapamiętane, możliwość zaprezentowania własnej wrażliwości i indywidualnego odbioru dzieł literackich zaspokojona, zatem… cel osiągnięty.