IV edycja konkursu „English Poetry and Drama”
W czwartek 19 maja 2011 roku już po raz dziesiąty odbył się konkurs English Poetry and Drama Contest. Od 2008 roku jest on organizowany w randze konkursu wojewódzkiego, a w tym roku szkolnym po raz pierwszy odbył się pod honorowym patronatem Pomorskiego Kuratora Oświaty.
Tutaj możesz obejrzeć kilka zdjęć z tego konkursu.
Motywem przewodnim konkursu był temat Laughter is the best medicine (Śmiech to zdrowie). Na naszej scenie gościliśmy szkoły z Gdyni, Rumi, Redy, Wejherowa oraz Łęczyc i Szemudu. Celem nadrzędnym naszego konkursu było upowszechnienie znajomości języka angielskiego oraz rozwijanie u młodych ludzi zdolności aktorskich, poczucia własnej wartości i umiejętności pokonywania tremy. Wszystkie przedstawienia młodzieży prezentowały wysoki poziom artystyczny i merytoryczny.
Uczniowie oceniani byli przez komisję powołaną przez organizatorów konkursu w składzie: Pani Marta Więcławska – Wałęsa – przedstawiciel wydawnictwa Pearson Longman, Pani Aleksandra Bambrowicz – przedstawiciel wydawnictwa Oxford i Polanglo, Pani Anna Dzierzyńska – nauczyciel języka angielskiego w Liceum Ogólnokształcącym im. Króla Jana III Sobieskiego w Wejherowie oraz Pan Marek Drożański – nauczyciel języka angielskiego w Technikum Elektrycznym w Wejherowie. W tym roku po raz pierwszy komisja konkursowa oceniając uczestników, nie była poinformowana jaką szkołę reprezentuje dany uczestnik. Kryteriami oceny były: wykonanie, poprawność językowa, scenografia oraz ujęcie morału.
Konkurs swoją obecnością zaszczycili: specjalista ds. informacji i kontaktów ze środowiskiem oświatowym, redaktor Edukacji Pomorskiej z Centrum Edukacji Nauczycieli – Pani Grażyna Knitter, zastępca Prezydenta Wejherowa Pan Bogdan Tokłowicz, zastępca Burmistrza Rumi Pan Marcin Fuchs, Burmistrz Miasta Reda Pan Krzysztof Krzemiński, zastępca Burmistrza Miasta Reda Pani Teresa Kania, Sekretarz Miasta Reda Pan Janusz Molak oraz Gospodarz Konkursu – Dyrektor ZS nr 1 w Redzie, Przewodniczący Komisji Edukacji Powiatu Wejherowskiego Pan Marek Kamiński.
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa i drobne upominki, zaś osoby na podium w każdej kategorii otrzymały statuetki, dyplomy, nagrody rzeczowe, a przede wszystkim tak ważne, dodatkowe punkty liczone do szkoły średniej. Fundatorami nagród byli: Urząd Miasta Reda, wydawnictwa językowe Pearson Longman, Macmillan, Oxford University Press i Polanglo. Podziwiamy młode talenty oraz coraz lepszą znajomość języka angielskiego, który w obecnych czasach jest przepustką do znalezienia dobrej pracy oraz komunikacji międzynarodowej.
Zdobywcami I miejsca w kategorii scenka był zespół z klasy III c z Gimnazjum nr 1 w Redzie za przedstawienie pt. Laughter. W kategorii wiersz zwycięstwo odniósł Filip Nowakowski z Gimnazjum nr 1 w Redzie za deklamację wiersza C. Henesy L is for laughter. W kategorii piosenka pierwszą nagrodę zdobyła Michalina Kujawa – uczennica Gimnazjum nr 15 w Gdyni za wykonanie piosenki When you are smiling Franka Sinatry. II miejsce w kategorii scenka zajął zespół z klasy III b z Gimnazjum nr 1 w Redzie za Zombies. W kategorii wiersz drugie miejsce zajęła Hanna Wojciechowska z Gimnazjum nr 1 w Redzie. II miejsce za piosenkę Happy zdobyła Magdalena Kamińska również z Gimnazjum nr 1 w Redzie. W kategorii scenka III miejsce zajął zespół z Gimnazjum w Łęczycach za przedstawienie pt.: The Doctors. Nagrodę Odkrycie Roku otrzymała Magdalena Bogusz z tego gimnazjum za doskonale odegraną rolę dr Housa właśnie w tym przedstawieniu. III miejsce za wiersz pt.: Me and Laughter Together Always Nyoki Mitchell otrzymała Paulina Chyła z Gimnazjum nr 1 w Redzie. Natomiast III miejsce w kategorii piosenka zajęła Karolina Wasilewska z Gimnazjum Salezjańskiego w Rumi. Nagrodę Organizatorów otrzymała Ewelina Machalewska z Gimnazjum nr 1 w Rumi za wykonanie piosenki Warwick Avenue.
Uczestnicy naszego konkursu są ambitni, utalentowani i nie boją się podejmować coraz to nowych wyzwań. Dla nas nauczycieli ważne jest zaś realizowanie nowych możliwości edukacji w zakresie nauczania języka angielskiego. Nie bez znaczenia jest nawiązanie współpracy pomiędzy szkołami. Jest to dla nas szansa wymiany doświadczeń w zakresie nauczania języka angielskiego, alternatywnych form i aktywizujących, kreatywnych metod, co w przyszłości pomoże nam nauczycielom jeszcze skuteczniej nauczać języka angielskiego. Poza tym mamy możliwość porównania poziomu języka angielskiego naszych podopiecznych.
Uczniowie kończący nasze gimnazjum z całą pewnością będą przygotowani na coraz to szerszy odbiór kultury anglojęzycznej, otwarci na nowe wyzwania i pełni zapału do dalszej nauki języka angielskiego w kolejnych etapach kształcenia. Za współorganizację konkursu składam serdeczne podziękowania: Pani Joannie Bączek, Pani Marzenie Borodziuk, Panu Łukaszowi Kamińskiemu oraz Panu Mateuszowi Kamińskiemu.
Marlena Jasińska