GRA MOBILNA
5 III starsi uczniowie języka kaszubskiego wybrali się do Biblioteki Miejskiej im. Aleksandra Majkowskiego w Wejherowie, żeby wziąć udział w przygotowanej przez Bibliotekę oraz Wejherowskie Centrum Kultury grze mobilnej na temat historii duchowej stolicy Kaszub.
W murach biblioteki przywitała nas sama pani dyrektor Ewelina Magdziarczyk-Plebanek, która wyjaśniła zasady gry i podzieliła nas na zespoły. Każda grupa przed przystąpieniem do rywalizacji musiała zainstalować na swoich smartfonach aplikację Action Track, wybrać pseudonim i zalogować się do gry.
W końcu zaczęliśmy zabawę. Co kilka minut kolejne zespoły otrzymywały od administratora zielone światło i mogły wyruszać na trasę. Należało wyszukać pierwsze stanowisko i zeskanować znajdujący się tam kod QR, co powodowało wyświetlenie na smartfonie zadania. Polecenia nie były łatwe, wymagały wyszukiwania informacji w rozmaitych źródłach. Po podaniu poprawnej odpowiedzi otrzymywaliśmy informację, gdzie szukać kolejnej zagadki. Po przejściu całej trasy i podaniu poprawnego kodu do kłódki, w skrzyni na uczestników rozgrywki czekała nagroda.
To był niezapomniany dzień, pełen emocji i zabawy. Dodatkowo zakończyliśmy go bogatsi w wiedzę na temat dziejów Wejherowa, za co bardzo dziękujemy Bibliotece Miejskiej.
Monika Kubisiak